در حال بارگذاری ...
  • شماره‌ی 237 مجله‌ی نمایش، خرداد 1398

    فهرست

    یادداشت مدیرمسئول/ تئاتر، میراث شکوهمند انسانی/ شهرام کرمی

    ابتدای سخن/ ضرورت ادراک معصومیت ذات تئاتر/ نصرالله قادری

    نیم نگاه / محبوبه صادقی

    گزارش نشست‌های آسیب‌شناسی جشنواره‌ی تئاتر فجر/ درجهت ارتقای تئاتر

    گفت‌وگو:

    گفت‌وگو با علیرضا کوشک جلالی/ دردها و عشق‌ها.../ مرجان سمندری  

    گفت‌وگو با بهناز نازی/ تغییر کار سختی است.../ مرجان سمندری

    نگاه ویژه: دراماتورژی

    دراماتورژی بدون دراماتورژ/ آدریَن هیثفیلد/ فاطمه صمدزاده

    بهانه‌هایی برای یک دراماتورژی نوظهور/ بازفهم الگوهای مؤلف بودن در اجراهای متن ـ محور/ فیلیپو رومانِلو/ فاطمه صمدزاده

    روح پرسشگرانه، دراماتورژی/ کاتلین ترنسی / سمیه یعقوبی

    گفت‌و‌گو با پرفسور احمد کامیابی مسک/ دراماتورژ، ادیبی در کنار کارگردان!/ مرجان سمندری

    گفت‌وگو با دکتر غلامحسین دولت آبادی/ دراماتورژ مغز متفکر تئاتر است!/ مرجان سمندری

    نقد تئاتر:

    نقد نمایش" داستان‌های پزشک محبوب من"/ حکایت از خود گذشتن/ عبدالرضا فریدزاده

    نقد نمایش " قاسم آباد" / سمفونی ناکوک مردگان/ دکتر شهرام خرازی‌ها

    نقد نمایش"راز نقل آخر"/ رازهای نمایش ایرانی/ هومن نجفیان

    نقد نمایش "بیوه سیاه، بیوه سفید"/ خسته از جفای زمانه/ سعید محبی

    نقد نمایش فیزیکال «استتار»/ کشته شدن یا مردن برای کدامین تفکر؟!/ سولماز غلامی

    مقاله

    اقتباس در تئاتر کودک/ منصور خلج

    چه موقع نمایشنامه درام نیست؟/ دیوید بارنت/ نیوشا ستاری

    نکوداشت

    مروری کوتاه بر فعالیت‌های امیرخانی

    یادداشت/ انتظار میان دو خط موازی!/ نصرالله قادری

    یادداشت/ مردی از قبیله پراحساس ترین و عاشق ترین‌ها/ امیررضا وزیری

    گفت‌وگو با استاد امیرخانی!/ زندگی جاریست.../ مرجان سمندری

    کتاب‌گذاری : تازه‌های انتشارات




    مطالب مرتبط

    گفت‌وگو با استاد محمدرضا امیرخانی

زندگی جاریست
    گفت‌وگو با استاد محمدرضا امیرخانی

    زندگی جاریست

    محمدرضا امیرخانی، زاده سال ۱۳۴۲، بازیگر و نمایشنامه‌نویس تئاتر، سینما و تلویزیون، اهل یزد است. او پس از تحصیلات مقدماتی در یزد، دوره کارشناسی مدیریت دولتی را در دانشگاه پیام نور تفت به پایان برد اما با توجه به استعداد و علاقه‌ای که از کودکی در زمینه هنرهای نمایشی در خود ...

    |

    نقد نمایش قاسم‌آباد

سمفونی ناکوک مردگان
    نقد نمایش قاسم‌آباد

    سمفونی ناکوک مردگان

    برزخی که پوریا گلستانی در نمایش «قاسم‌آباد» آفریده، باورکردنی نیست. اندیشه‌ی پشت این نمایش و پیامی که دربر دارد، ارزشمند است اما این اندیشه و پیام نشأت‌گرفته از آن، بر کاغذ و روی صحنه، پرداخت کاملی نداشته و به بار ننشسته است.

    |

    گفت‌وگو با بهناز نازی

تغییر کار سختی است...
    گفت‌وگو با بهناز نازی

    تغییر کار سختی است...

    بهناز نازی، بازیگر تئاتر و عضو گروه تئاتر شایا، متولد تهران است. او دانش آموخته رشته طراحی صحنه از دانشکده هنر و معماری است و کار خود را با بازی در نمایش «گمسار» به کارگردانی شهرام کرمی آغازکرده‌است. عمده فعالیت‌های او در گروه تئاتر شایا است که کارگردانی آثار آن را حمیدرضا ...

    |

    نظرات کاربران