در حال بارگذاری ...
 از تاریخ
 تا تاریخ
 
نکوداشت دکتر فرشاد فرشته حکمت در شماره 220 مجله نمایش

مروری بر فعالیت های دکتر فرشاد فرشته حکمت
نکوداشت دکتر فرشاد فرشته حکمت در شماره ۲۲۰ مجله نمایش

مروری بر فعالیت های دکتر فرشاد فرشته حکمت

مروری بر فعالیت های دکتر فرشاد فرشته حکمت عضو هیئت علمی دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا ـ دانشگاه تهران.۱۳۶۹ ...

مجموعه عکس‌ها,نکوداشت |

نقد نمایش «عروسی» کارگردان: وحید اخوان

کمدی‌ای که به درستی خلق نمی‌شود
نقد نمایش «عروسی» کارگردان: وحید اخوان

کمدی‌ای که به درستی خلق نمی‌شود

سید جواد روشن_نمایش «عروسی» کاری از گروه تئاتر «کلاسیک» به کارگردانی «وحید اخوان» چندی پیش در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه رفت. طبق برنامه‌ی ارائه شده توسط گروه، قرار بود تا ۳۰ دی ماه به ترتیب در سالن خانه موزه استاد انتظامی و تماشاخانه شانو به اجرای خود ادامه دهد. ...

نقد تئاتر |

نقد نمایش «آبجی»نویسنده: فرهاد امینی براساس داستان «آبجی خانم» نوشته صادق هدایت کارگردان: مهدی شاه پیری

سیمای زشت زنی در میان جمع!
نقد نمایش «آبجی»نویسنده: فرهاد امینی براساس داستان «آبجی خانم» نوشته صادق هدایت کارگردان: مهدی شاه پیری

سیمای زشت زنی در میان جمع!

شهرام خرازی‌ها _قابلیت‌های نمایشی و تصویری غیرقابل انکار آثار صادق هدایت، نویسنده معروف ایرانی و صاحب شهرت جهانی، هیچ گاه در ایران جدی گرفته نشده است. اگر چه در کارنامه او فقط تعداد اندکی نمایشنامه («مازیار»، «پروین دختر ساسان» و «افسانه آفرینش») دیده می‌شود اما برخی از ...

نقد تئاتر |

نقد ساختارگرا بر نمایش دو دلقک و نصفی،طراح، نویسنده و کارگردان: جلال تهرانی

درک شهودی هستی یا شکلی از بودن
نقد ساختارگرا بر نمایش دو دلقک و نصفی،طراح، نویسنده و کارگردان: جلال تهرانی

درک شهودی هستی یا شکلی از بودن

رضا آشفته _دو دلقک و نصفی نمایشی است که در ساختار سمت و سوی فرم‌گرایانه می‌گیرد اما در لفافه به دنبال ارائه اندیشه‌ای است که غیر مستقیم ما را دچار دگرگونی خواهد کرد و این شیوه برخورد همانا تلقینی و شهودی است و به عبارت بهتر همه چیز غیرمستقیم ارائه می‌شود، بنابراین نمودعینی ...

نقد تئاتر |

نقد نمایش «یک زندگی بهتر» در شماره ی 220 مجله نمایش،نویسنده: مسعود‌هاشمی‌نژاد دراماتورژ: محمد امیریاراحمدی کارگردان: شهاب‌الدین حسین‌پور

مرگ تدریجی یک زندگی
نقد نمایش «یک زندگی بهتر» در شماره ی ۲۲۰ مجله نمایش،نویسنده: مسعود‌هاشمی‌نژاد دراماتورژ: محمد امیریاراحمدی کارگردان: شهاب‌الدین حسین‌پور

مرگ تدریجی یک زندگی

عبدالرضا فریدزاده نمایش «یک زندگی بهتر» در سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پنج جایزه کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، طراحی صحنه، طراحی نور و طراحی موسیقی را از آن خود کرده است، که با دیدن اجرا، در نگرشی کلّی، دو مورد از پنج تا یعنی طراحی صحنه و کارگردانی، ذهن را متقاعد ...

نقد تئاتر |

در شماره ی 220 مجله نمایش بخوانید...

گسستگی نظام دلالتی در بررسی آثار ژان ژنه (کلفت ها)
در شماره ی ۲۲۰ مجله نمایش بخوانید...

گسستگی نظام دلالتی در بررسی آثار ژان ژنه (کلفت ها)

ژنه در بیان اجرایی کلفت‌ها به نکات پر اهمیتی اشاره می‌کند که لازم است درابتدای این بخش در پیوند با مباحث پیش رو مد نظر قرار گیرد. او اشاره دارد که اساساً وحدت روایت از یکنواختی بازی زاده نمی‌شود، بلکه نتیجه‌ی هماهنگی میان گوناگونی بسیارِ قطعه‌ها و گوناگونی بسیار ...

مقالات آزاد,مجموعه عکس‌ها |

در شماره ی 220 ویژه ی دی ماه بخوانید...

ریچارد شکنر و بازیگر مناظره‌ای
در شماره ی ۲۲۰ ویژه ی دی ماه بخوانید...

ریچارد شکنر و بازیگر مناظره‌ای

نوشته استیون جیمز پیترز /دانشگاه تکزاس انتخاب و ترجمه : معین محب‌علیان ریچاردشکنر آرمان سراسری در بازیگری و کارگردانی را با اتکا بر دو عنصر ادراک و مراحل معرفی رشد شخصی ارائه کرده است. او گروه پرفرمنس را در ۱۹۶۷ با فرض بر این نکته تشکیل داد که هنر تئاتر و زندگی روزمره، استمرار ...

مقالات آزاد,مجموعه عکس‌ها |

در شماره 220 مجله نمایش بخوانید...

اقتصادِ آرتور میلر: فروشندگان، کارگرانِ اسکله و واعظانِ ثروتمند
در شماره ۲۲۰ مجله نمایش بخوانید...

اقتصادِ آرتور میلر: فروشندگان، کارگرانِ اسکله و واعظانِ ثروتمند

ورونیکا هوروِل فاطمه صمدزاده آرتور میلر ساعت آمریکایی که در سال ۱۹۸۰ اجرا شد را یک واریته خواند اما در واقع او در این نمایش دیدگاهش از فروپاشی و رکود اقتصادی سال ۱۹۲۹ را به تصویر می‌کشد؛ این واقعه بیشتر از آنکه یک فروپاشی اقتصادی باشد، یک فروپاشی عاطفیِ ملی بود. «چنان‌که تمام ...

مقالات آزاد,مجموعه عکس‌ها |

گفت‌وگو با شهرام کرمی در شماره ی 220 مجله نمایش

چه کسی نمایشنامه‌نویس است؟
گفت‌وگو با شهرام کرمی در شماره ی ۲۲۰ مجله نمایش

چه کسی نمایشنامه‌نویس است؟

در تمام دنیا نمادهای فرهنگی باعث معرفی و گسترش فرهنگ و هنر کشورها به سایر نقاط جهان می‌شوند. یکی از این نمادهای فرهنگی ادبیات و شاخه ادبیات نمایشی هر سرزمینی است، همچنان‌که نام «شکسپیر» تداعی‌کننده نام انگلستان است و «آنتوان چخوف» نام روسیه را به ذهن‌ها متبادر می‌کند. ...

نگاه ویژه,گفت‌وگو,مجموعه عکس‌ها |

سخن سردبیر

نمایشنامه دشوار است!
سخن سردبیر

نمایشنامه دشوار است!

نصرالله قادری-نمایشنامه چیست؟ آیا به ساد‌گی می‌توان آن را تعریف کرد؟ برای پاسخ به این پرسش، نمایشنامه را به اعتبار ارزش و کارکردش باید بررسی کرد تا به ماهیت این پدیده اشراف پیدا کنیم. تحقیق فلسفی در ماهیت نمایشنامه پاسخ به این دو پرسش است: ۱ـ صفات ممیزه نمایشنامه چیست؟ ۲ـ ...

مجموعه عکس‌ها,سخن سردبیر |

شماره ی 220 مجله نمایش با نگاه ویژه نمایشنامه نویسی منتشر شد.

شماره ی ۲۲۰ مجله نمایش با نگاه ویژه نمایشنامه نویسی منتشر شد.

نگاه ویژه ی شماره ۲۲۰ مجله نمایش، به نمایشنامه نویسی اختصاص یافته است. -نمایشنامه دشوار است! -چه کسی نمایش نامه نویس است؟ -از آفتاب سوختگی حذر میکنم -مرگ تدریجی یک زندگی -کودکی های گم شده ...

روی جلد |

۱ ۲  ۳  ۴ »
۱۲ از ۱۵۷ نتیجه
۱ از ۱۴ صفحه
نتایج در هر صفحه: ۱۲۲۴۳۶۴۸۶۰