در حال بارگذاری ...
 از تاریخ
 تا تاریخ
 
گفت‌وگو با فرهاد مهندس‌پور، دبیر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

ملاقات تازه‌ای با تئاتر
گفت‌وگو با فرهاد مهندس‌پور، دبیر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

ملاقات تازه‌ای با تئاتر

جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از مهم‌ترین جشنواره‌های تئاتر در ایران است که هر ساله در دهه فجر در ماه بهمن برگزار می‌شود. این جشنواره اغلب رقابتی و دارای بخش‌های گوناگونی مانند بخش نمایش صحنه‌ای، بخش بین‌الملل، بخش نمایش‌های رادیویی و بخش نمایش خیابانی بوده است و امسال ...

گفت‌وگو,مجموعه عکس‌ها |

تئاتر الجزایر

تئاتر الجزایر

استراتژی استعمار فرانسه در قرن نوزدهم میلادی بر این پایه بود که الجزایر را از کشورهای دیگر عرب زبان جدا نگه دارد و میان آنها شکاف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد کند تا الجزایر از آنچه در این کشورها می‌گذشت ...

نگاه ویژه,مقاله,مجموعه عکس‌ها |

شماره 216 مجله نمایش منتشر شد

شماره ۲۱۶ مجله نمایش منتشر شد

شماره ی ۲۱۶ مجله نمایش ویژه ی شهریور ماه منتشر شد. نگاه ویژه ی این شماره به «تئاتر فیزیکال» می پردازد، مقاله های «تئاتر فیزیکال و شاعرانگی فضایی ژک لکوک» ، «متن و ویژگی های ...

روی جلد |

گفت‌وگو با بانو اعظم بروجردی

هنوز به مخاطبانم دسترسی ندارم
گفت‌وگو با بانو اعظم بروجردی

هنوز به مخاطبانم دسترسی ندارم

اعظم بروجردی در سال ۱۳۴۶ در تهران متولد شد. وی دارای مدرک لیسانس در رشته ادبیات نمایشی است. در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۳۷۲ مدرک فوق‌لیسانس خود را از دانشگاه تربیت مدرس دانشکده هنر دریافت کرد. این هنرمند نویسنده بیش از ۴۰ نمایشنامه در ...

گفت‌وگو,نکوداشت |

در شماره ی 215 بخوانید:

تئاتر مجارستان: ماندگار از پس دگرگونی‌ها (بخش دوم)
در شماره ی ۲۱۵ بخوانید:

تئاتر مجارستان: ماندگار از پس دگرگونی‌ها (بخش دوم)

هم اکنون، ساختار تئاتر مجارستان سی و پنج تئاتر دارد که کمپانی‌های دائمی خود را دارند. این تئاترها سالانه در مجموع، سیصد اجرای دست اول و هزار و دویست اجرا دارند که تامین مالی آنها توسط دولت یا موسسه‌های دولتی دیگر صورت می‌گیرد. به همراه تئاترهای خارجی، سرجمع چهل و شش موسسه‌ی ...

بین الملل |

تئاتر عروسگی مجارستان

تئاترعروسکی بِیلا کِویر
تئاتر عروسگی مجارستان

تئاترعروسکی بِیلا کِویر

در سپتامبر سال ۱۹۴۵ دانش آموزان دبیرستان آندرَش در شهر سِگِد با حمایت معلم‌ها و خانواده‌هایشان تصمیم گرفتند که یک تئاترعروسکی بسازند. با حمایت هیات فرهنگی مستقل در سال ۱۹۴۶ بنیاد این تئاتر در خانه‌ی کاتولیک در میدان دوگنیک شکل گرفت. صحنه‌ی تئاترعروسکی هم در اتاق هنر مدرسه ...

بین الملل |

معرفی چند جشنواره‌ی هنری در مجارستان

معرفی چند جشنواره‌ی هنری در مجارستان

جشنواره‌ی بهار بوداپست این جشنواره‌ی دولتی، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در مجارستان است که هر سال در ماه آوریل برگزار می‌شود. بر هنرهای سنتی تاکید دارد (برخلاف جشنواره‌ی پاییز که به هنرهای مدرن می‌پردازد) و شامل موسیقی کلاسیک، موسیقی ملل، اپرا، جاز، رقص، سیرک مدرن، تئاتر و ...

بین الملل,مجموعه عکس‌ها |

گفت‌وگو با هادی مرزبان کارگردان نمایش «بنگاه تئاترال»

بوی نجیب نم کاهگل...
گفت‌وگو با هادی مرزبان کارگردان نمایش «بنگاه تئاترال»

بوی نجیب نم کاهگل...

هادی مرزبان می‌گوید: «از وقتی خودم را شناختم با نمایش تخت‌حوضی به عنوان یک تماشاگر خردسال آشنا بودم و شاید همین امر موجب گرایش من به تئاتر گردید و در دانشگاه در کنار مطالعه روی آدم‌های بزرگ تئاتر جهان هرگز مطالعه روی نمایش‌های سنتی خودمان را فراموش نکردم و در بازگشت به ...

گفت‌وگو,مجموعه عکس‌ها |

گفت و گو با استاد بهروز غریب پور

خیام، شاعری که دچار یک نوع ترور شخصیت شده است!!!
گفت و گو با استاد بهروز غریب پور

خیام، شاعری که دچار یک نوع ترور شخصیت شده است!!!

همانطور که می دانید خیام معروف ترین شاعر ما در جهان است و به همین دلیل هم هست که دیوان رباعیات او به بیش از سی زبان زنده دنیا ترجمه شده است. درواقع این بعد جهانی خیام تا جایی پیش رفته است که در جنگ دوم جهانی ترجمه دیوان رباعیات خیام که توسط فیتزجرالد انجام شده بود در سنگر سربازان ...

گفت‌وگو,مجموعه عکس‌ها |

گفتگو با داوود دانشور

خوش‌فکری، راز ماندگاری برتولت برشت
گفتگو با داوود دانشور

خوش‌فکری، راز ماندگاری برتولت برشت

یک سخن معروفی هست که می‌گوید هر شخصی، هر هنرمندی و هر متفکری زاده عصر و شرایط خودش است. مسلما برشت هم در شرایطی سر و کله اش پیدا شد و مشغول به فعالیت در عرصه تئاتر شد که کشورش و به طور کلی اروپا از نظر اجتماعی ـ سیاسی دچار دگرگونی‌هایی شده بود و اوضاع چندان مناسبی نداشت. همانطور ...

نگاه ویژه,گفت‌وگو |

نگاه ویژه ی شماره ی 215 برتولت برشت

متحول‏کردن تئاتر: بازآفرینی دراماتورژ توسط برشت
نگاه ویژه ی شماره ی ۲۱۵ برتولت برشت

متحول‏کردن تئاتر: بازآفرینی دراماتورژ توسط برشت

برشت رادیکال‏ترین نظریه‏پرداز و عملگرای تئاتر قرن بیستم بود. روش‏های او برای نگارش و پرورش نمایشنامه‏ها، تربیت نویسندگان، بازیگران و کارگردانان، بررسی طراحی و نورپردازی صحنه و همکاری او با آهنگسازان، خوانندگان و موسیقی‏دانان، نوع خاصی از تئاتر سیاسی را تبیین کرد و ...

نگاه ویژه,مقاله,مجموعه عکس‌ها |

نگاه ویژه شماره ی 215: برتولت برشت

نمایشنامه‌ی آموزشی: الگویی برای تئاتر سوسیالیست، تصمیم
نگاه ویژه شماره ی ۲۱۵: برتولت برشت

نمایشنامه‌ی آموزشی: الگویی برای تئاتر سوسیالیست، تصمیم

برتولت برشت چند ساعت پیش از اینکه دارفانی را وداع گوید، طی گفت‌وگویی نمایشنامه‌ی «تصمیم» (چهارمین نمایشنامه‌ی آموزشی) را به عنوان الگویی برای تئاتر آینده معرفی کرد. این موضوع که به تازگی کشف شده، خلاف تمام دعاوی جاری و ساری نزد مقامات ادبی بورژوا است که می‌گویند برشت از آن ...

نگاه ویژه,مقاله,مجموعه عکس‌ها |

« ۱  ۲  ۳ ۴ »
۱۲ از ۱۵۸ نتیجه
۳ از ۱۴ صفحه
نتایج در هر صفحه: ۱۲۲۴۳۶۴۸۶۰