در حال بارگذاری ...
 از تاریخ
 تا تاریخ
 
تئاتر عروسگی مجارستان

تئاترعروسکی بِیلا کِویر
تئاتر عروسگی مجارستان

تئاترعروسکی بِیلا کِویر

در سپتامبر سال ۱۹۴۵ دانش آموزان دبیرستان آندرَش در شهر سِگِد با حمایت معلم‌ها و خانواده‌هایشان تصمیم گرفتند که یک تئاترعروسکی بسازند. با حمایت هیات فرهنگی مستقل در سال ۱۹۴۶ بنیاد این تئاتر در خانه‌ی کاتولیک در میدان دوگنیک شکل گرفت. صحنه‌ی تئاترعروسکی هم در اتاق هنر مدرسه ...


معرفی چند جشنواره‌ی هنری در مجارستان

معرفی چند جشنواره‌ی هنری در مجارستان

جشنواره‌ی بهار بوداپست این جشنواره‌ی دولتی، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در مجارستان است که هر سال در ماه آوریل برگزار می‌شود. بر هنرهای سنتی تاکید دارد (برخلاف جشنواره‌ی پاییز که به هنرهای مدرن می‌پردازد) و شامل موسیقی کلاسیک، موسیقی ملل، اپرا، جاز، رقص، سیرک مدرن، تئاتر و ...


گفت‌وگو با هادی مرزبان کارگردان نمایش «بنگاه تئاترال»

بوی نجیب نم کاهگل...
گفت‌وگو با هادی مرزبان کارگردان نمایش «بنگاه تئاترال»

بوی نجیب نم کاهگل...

هادی مرزبان می‌گوید: «از وقتی خودم را شناختم با نمایش تخت‌حوضی به عنوان یک تماشاگر خردسال آشنا بودم و شاید همین امر موجب گرایش من به تئاتر گردید و در دانشگاه در کنار مطالعه روی آدم‌های بزرگ تئاتر جهان هرگز مطالعه روی نمایش‌های سنتی خودمان را فراموش نکردم و در بازگشت به ...


گفت و گو با استاد بهروز غریب پور

خیام، شاعری که دچار یک نوع ترور شخصیت شده است!!!
گفت و گو با استاد بهروز غریب پور

خیام، شاعری که دچار یک نوع ترور شخصیت شده است!!!

همانطور که می دانید خیام معروف ترین شاعر ما در جهان است و به همین دلیل هم هست که دیوان رباعیات او به بیش از سی زبان زنده دنیا ترجمه شده است. درواقع این بعد جهانی خیام تا جایی پیش رفته است که در جنگ دوم جهانی ترجمه دیوان رباعیات خیام که توسط فیتزجرالد انجام شده بود در سنگر سربازان ...


گفتگو با داوود دانشور

خوش‌فکری، راز ماندگاری برتولت برشت
گفتگو با داوود دانشور

خوش‌فکری، راز ماندگاری برتولت برشت

یک سخن معروفی هست که می‌گوید هر شخصی، هر هنرمندی و هر متفکری زاده عصر و شرایط خودش است. مسلما برشت هم در شرایطی سر و کله اش پیدا شد و مشغول به فعالیت در عرصه تئاتر شد که کشورش و به طور کلی اروپا از نظر اجتماعی ـ سیاسی دچار ...


نگاه ویژه ی شماره ی 215 برتولت برشت

متحول‏کردن تئاتر: بازآفرینی دراماتورژ توسط برشت
نگاه ویژه ی شماره ی ۲۱۵ برتولت برشت

متحول‏کردن تئاتر: بازآفرینی دراماتورژ توسط برشت

برشت رادیکال‏ترین نظریه‏پرداز و عملگرای تئاتر قرن بیستم بود. روش‏های او برای نگارش و پرورش نمایشنامه‏ها، تربیت نویسندگان، بازیگران و کارگردانان، بررسی طراحی و نورپردازی صحنه و همکاری او با آهنگسازان، ...


نگاه ویژه شماره ی 215: برتولت برشت

نمایشنامه‌ی آموزشی: الگویی برای تئاتر سوسیالیست، تصمیم
نگاه ویژه شماره ی ۲۱۵: برتولت برشت

نمایشنامه‌ی آموزشی: الگویی برای تئاتر سوسیالیست، تصمیم

برتولت برشت چند ساعت پیش از اینکه دارفانی را وداع گوید، طی گفت‌وگویی نمایشنامه‌ی «تصمیم» (چهارمین نمایشنامه‌ی آموزشی) را به عنوان الگویی برای تئاتر آینده معرفی کرد. این موضوع که به تازگی کشف شده، خلاف تمام دعاوی جاری و ساری نزد مقامات ادبی بورژوا است که می‌گویند برشت از آن ...


سخن سردبیر  شماره 215

منتقد روی صحنه تئاتر
سخن سردبیر شماره ۲۱۵

منتقد روی صحنه تئاتر

مهدی نصیری- وظیفه منتقد تئاتر چیست؟ منتقد تئاتر چه ماهیتی دارد؟ آیا می‌تواند روی صحنه و در بخشی از پروسه اجرا وجود داشته باشد یا کاملاً جدا از صحنه و اجراست؟ کاری که منتقد انجام می‌دهد از قبل تمرین شده است؟ آیا صدای منتقد، صدایی است که از بالا می‌آید و حقیقت را توسعه ...


شماره 215 مجله نمایش  با نگاه ویژه برتولت برشت

شماره ۲۱۵ مجله نمایش با نگاه ویژه برتولت برشت

ماهنامه ی نمایش ویژه ی مردادماه (شماره ی ۲۱۵) منتشر شد.       نگاه ویژه ی این شماره به «برتولت برشت» اختصاص دارد و در این رابطه مقاله های «نمایشنامه آموزشی: نمونه ای برای ...


گفت و گو با سیاوش طهمورث پیرامون تئاتر سنتی را در شماره ی 214 مجله نمایش بخوانید.

باید معنی‌هایمان را یکی کنیم...
گفت و گو با سیاوش طهمورث پیرامون تئاتر سنتی را در شماره ی ۲۱۴ مجله نمایش بخوانید.

باید معنی‌هایمان را یکی کنیم...

گرچه ایران باستان دارای تماشاخانه، نمایشنامه و تئاتر به سان و معنای آنچه که در دوران دور سرزمین‌های خاورین این کره‌ی خاکی و به ویژه یونان سراغ داریم، نبوده است، اما به هر روی نمایش‌ها و نمایشواره‌های ایرانی و شیوه‌ها و گونه‌های گوناگون آن‌ها دارای کارکردها، ارزش‌ها و ...


« ۲  ۳  ۴ ۵ »
۱۲ از ۱۶۵ نتیجه
۴ از ۱۴ صفحه
نتایج در هر صفحه: ۱۲۲۴۳۶۴۸۶۰