در حال بارگذاری ...
 از تاریخ
 تا تاریخ
 
مروری بر زندگی استاد هوشنگ معتمدی

پیر تئاتر کردستان
مروری بر زندگی استاد هوشنگ معتمدی

پیر تئاتر کردستان

هوشنگ معتمدی سال ۱۳۱۲ در سنندج به دنیا آمد. او از سال ۱۳۴۲ فعالیت‌های تئاتری خود را در ارتش با نمایشنامه «دکتر قلابی» آغاز کرد و از آن زمان به بعد به طور مستمر در دبیرستان‌های دخترانه، دانشسرای دختر و پسران به کارگردانی و طراحی و ساخت دکور مشغول شد. معتمدی سال ۱۳۴۶ فعالیت‌های خود ...


نقد نمایش «جعفر خان از فرنگ برگشته» نویسنده: حسن مقدم ،کارگردان: دکتر رحمت امینی

از حال بد به حال خوب
نقد نمایش «جعفر خان از فرنگ برگشته» نویسنده: حسن مقدم ،کارگردان: دکتر رحمت امینی

از حال بد به حال خوب

سعید محبی- «جعفر خان از فرنگ برگشته» در ادامه کارهای نمایشی «رحمت امینی» گامی رو به جلو محسوب می‌شود. «جیجیک علیشاه» نمایش قبلی او که چند سال پیش در همین سالن سنگلج به روی صحنه رفت، نشان داد که علاقه و تاکید امینی بر بازسازی نمایش‌های قدیمی دغدغه شخصی نیست و تئاتر امروز باید ...


نقد نمایش «دیور»  نویسنده: هاله مشتاقی‌نیا سرپرست، ایده‌پرداز و اجراگردان: آریان رضائی

وقتی از نمایش تعاملی حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟
نقد نمایش «دیور» نویسنده: هاله مشتاقی‌نیا سرپرست، ایده‌پرداز و اجراگردان: آریان رضائی

وقتی از نمایش تعاملی حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟

آزاده فخری- از نظر نگارنده تمام نمایش‌ها تعاملی هستند؛ مخاطب از لحظه‌ای که به یک نمایش فکر می‌کند تا بلیط آن را بخرد یا نه، وارد تعامل با یک نمایش می‌شود. بعد از تهیه بلیط به هر روشی، تماشاگر ناخودآگاه ـ و چه بسا خودآگاه ـ تعامل خود با نمایش را آغاز می‌کند. وقتی تماشاگر تصمیم ...


نقد نمایش «سانتی‌متر» نمایشنامه‌نویس و کارگردان: مرتضی شاه‌کرم

فرمالیسم معناگرا و ایرانی
نقد نمایش «سانتی‌متر» نمایشنامه‌نویس و کارگردان: مرتضی شاه‌کرم

فرمالیسم معناگرا و ایرانی

هومن نجفیان- نمایش سانتی‌متر از کوچک شدن آدمی سخن می‌گوید در بیکرانه‌ی جهان، آنجا که کالاشدن یک ارزش است و هر انسان به اندازه‌ای که می‌تواند کالا خریداری‌کند می‌تواند شریف باشد و جانشین خدا شود در این خاکدان. از سوی دیگر سانتی‌متر اندیشه‌های ساده و کوچکی را نیز بیان ...


نقد نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت»  نویسنده: محمد چرمشیر  کارگردان: آتیلا پسیانی

شکسپیر در داج سیتی!
نقد نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت» نویسنده: محمد چرمشیر کارگردان: آتیلا پسیانی

شکسپیر در داج سیتی!

شهرام خرازی ها- «دیابولیک: رومئو و ژولیت»، خوانش جدید محمد چرمشیر از «رومئو و ژولیت» با کارگردانی آتیلا پسیانی، نه آن‌چنان موفق است که شایسته ستودن باشد و نه آن‌قدر خنثی و ضعیف است که بتوان بی‌تفاوت از کنارش گذشت. شهرت «رومئو و ژولیت» شکسپیر به حدی است که دو شخصیت اصلی‌اش به ...


نقد نمایش «نحس» نویسنده و کارگردان: تینو صالحی در شماره 224 ماهنامه نمایش

عشق می‌ماند
نقد نمایش «نحس» نویسنده و کارگردان: تینو صالحی در شماره ۲۲۴ ماهنامه نمایش

عشق می‌ماند

عبدالرضا فریدزاده- شانزدهمین فرزند خانواده‌ای از طایفه گرمسیری‌ها، پس از ۱۵ فرزندی که مرده متولد شده‌اند، به جادوی جادوگرانی که اسامی نمادینشان آنان را مظاهر دوران و زندگی جدید معرفی می‌کند، زنده به دنیا می‌آید. بر او نام «فَرخ» به معنی شومی و نحسی و نکبت می‌نهند زیرا در ...


مجله ی شماره  224 ویژه اردی بهشت ماه منتشر شد.

مجله ی شماره ۲۲۴ ویژه اردی بهشت ماه منتشر شد.

با آثار و گفتاری از : جمشیو مشایخی- ایرج راد- احمد بیگلریان- اصغر همت- رضا شیر مرز- کهبد تاراج- دکتر شهرام خرازی ها- دکتر محمدرضا روز بهانی- صبری ذکری- سامی صالحی ثابت- رام گوپال باحاج و استاد هوشنگ معتمدی


شماره 222 و 223 مجله نمایش با نگاه ویژه مراسم آیینی در تئاتر منتشر شد.

شماره ۲۲۲ و ۲۲۳ مجله نمایش با نگاه ویژه مراسم آیینی در تئاتر منتشر شد.

باد بهاران وزید، عشق غم نو خرید! تدریس برای من عبادت است. آستین صداقت بالا بزنیم. آناتومی انقلاب تو گنگ خواب دیده و عالم تمام کر! با آثار و گفتاری از: دکتر محمود عزیزی- دکتر یدالله آقاعباسی- ادنا زینلیان- دکتر هایده حائری- محسن خسروی- همایون علی آبادی- عبدالرضا فریدزاده- هوشنگ ...


نکوداشت دکتر فرشاد فرشته حکمت در شماره 220 مجله نمایش

مروری بر فعالیت های دکتر فرشاد فرشته حکمت
نکوداشت دکتر فرشاد فرشته حکمت در شماره ۲۲۰ مجله نمایش

مروری بر فعالیت های دکتر فرشاد فرشته حکمت

مروری بر فعالیت های دکتر فرشاد فرشته حکمت عضو هیئت علمی دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا ـ دانشگاه تهران.۱۳۶۹ ...


نقد نمایش «عروسی» کارگردان: وحید اخوان

کمدی‌ای که به درستی خلق نمی‌شود
نقد نمایش «عروسی» کارگردان: وحید اخوان

کمدی‌ای که به درستی خلق نمی‌شود

سید جواد روشن_نمایش «عروسی» کاری از گروه تئاتر «کلاسیک» به کارگردانی «وحید اخوان» چندی پیش در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه رفت. طبق برنامه‌ی ارائه شده توسط گروه، قرار بود تا ۳۰ دی ماه به ترتیب در سالن خانه موزه استاد انتظامی و تماشاخانه شانو به اجرای خود ادامه دهد. ...


نقد نمایش «آبجی»نویسنده: فرهاد امینی براساس داستان «آبجی خانم» نوشته صادق هدایت کارگردان: مهدی شاه پیری

سیمای زشت زنی در میان جمع!
نقد نمایش «آبجی»نویسنده: فرهاد امینی براساس داستان «آبجی خانم» نوشته صادق هدایت کارگردان: مهدی شاه پیری

سیمای زشت زنی در میان جمع!

شهرام خرازی‌ها _قابلیت‌های نمایشی و تصویری غیرقابل انکار آثار صادق هدایت، نویسنده معروف ایرانی و صاحب شهرت جهانی، هیچ گاه در ایران جدی گرفته نشده است. اگر چه در کارنامه او فقط تعداد اندکی نمایشنامه («مازیار»، «پروین دختر ساسان» و «افسانه آفرینش») دیده می‌شود اما برخی از ...


نقد ساختارگرا بر نمایش دو دلقک و نصفی،طراح، نویسنده و کارگردان: جلال تهرانی

درک شهودی هستی یا شکلی از بودن
نقد ساختارگرا بر نمایش دو دلقک و نصفی،طراح، نویسنده و کارگردان: جلال تهرانی

درک شهودی هستی یا شکلی از بودن

رضا آشفته _دو دلقک و نصفی نمایشی است که در ساختار سمت و سوی فرم‌گرایانه می‌گیرد اما در لفافه به دنبال ارائه اندیشه‌ای است که غیر مستقیم ما را دچار دگرگونی خواهد کرد و این شیوه برخورد همانا تلقینی و شهودی است و به عبارت بهتر همه چیز غیرمستقیم ارائه می‌شود، بنابراین نمودعینی ...


نقد نمایش «یک زندگی بهتر» در شماره ی 220 مجله نمایش،نویسنده: مسعود‌هاشمی‌نژاد دراماتورژ: محمد امیریاراحمدی کارگردان: شهاب‌الدین حسین‌پور

مرگ تدریجی یک زندگی
نقد نمایش «یک زندگی بهتر» در شماره ی ۲۲۰ مجله نمایش،نویسنده: مسعود‌هاشمی‌نژاد دراماتورژ: محمد امیریاراحمدی کارگردان: شهاب‌الدین حسین‌پور

مرگ تدریجی یک زندگی

عبدالرضا فریدزاده نمایش «یک زندگی بهتر» در سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پنج جایزه کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، طراحی صحنه، طراحی نور و طراحی موسیقی را از آن خود کرده است، که با دیدن اجرا، در نگرشی کلّی، دو مورد از پنج تا یعنی طراحی صحنه و کارگردانی، ذهن را متقاعد ...


در شماره ی 220 مجله نمایش بخوانید...

گسستگی نظام دلالتی در بررسی آثار ژان ژنه (کلفت ها)
در شماره ی ۲۲۰ مجله نمایش بخوانید...

گسستگی نظام دلالتی در بررسی آثار ژان ژنه (کلفت ها)

ژنه در بیان اجرایی کلفت‌ها به نکات پر اهمیتی اشاره می‌کند که لازم است درابتدای این بخش در پیوند با مباحث پیش رو مد نظر قرار گیرد. او اشاره دارد که اساساً وحدت روایت از یکنواختی بازی زاده نمی‌شود، بلکه نتیجه‌ی هماهنگی میان گوناگونی بسیارِ قطعه‌ها و گوناگونی بسیار ...


در شماره ی 220 ویژه ی دی ماه بخوانید...

ریچارد شکنر و بازیگر مناظره‌ای
در شماره ی ۲۲۰ ویژه ی دی ماه بخوانید...

ریچارد شکنر و بازیگر مناظره‌ای

نوشته استیون جیمز پیترز /دانشگاه تکزاس انتخاب و ترجمه : معین محب‌علیان ریچاردشکنر آرمان سراسری در بازیگری و کارگردانی را با اتکا بر دو عنصر ادراک و مراحل معرفی رشد شخصی ارائه کرده است. او گروه پرفرمنس را در ۱۹۶۷ با فرض بر این نکته تشکیل داد که هنر تئاتر و زندگی روزمره، استمرار ...


در شماره 220 مجله نمایش بخوانید...

اقتصادِ آرتور میلر: فروشندگان، کارگرانِ اسکله و واعظانِ ثروتمند
در شماره ۲۲۰ مجله نمایش بخوانید...

اقتصادِ آرتور میلر: فروشندگان، کارگرانِ اسکله و واعظانِ ثروتمند

ورونیکا هوروِل فاطمه صمدزاده آرتور میلر ساعت آمریکایی که در سال ۱۹۸۰ اجرا شد را یک واریته خواند اما در واقع او در این نمایش دیدگاهش از فروپاشی و رکود اقتصادی سال ۱۹۲۹ را به تصویر می‌کشد؛ این واقعه بیشتر از آنکه یک فروپاشی اقتصادی باشد، یک فروپاشی عاطفیِ ملی بود. «چنان‌که تمام ...


گفت‌وگو با شهرام کرمی در شماره ی 220 مجله نمایش

چه کسی نمایشنامه‌نویس است؟
گفت‌وگو با شهرام کرمی در شماره ی ۲۲۰ مجله نمایش

چه کسی نمایشنامه‌نویس است؟

در تمام دنیا نمادهای فرهنگی باعث معرفی و گسترش فرهنگ و هنر کشورها به سایر نقاط جهان می‌شوند. یکی از این نمادهای فرهنگی ادبیات و شاخه ادبیات نمایشی هر سرزمینی است، همچنان‌که نام «شکسپیر» تداعی‌کننده نام انگلستان است و «آنتوان چخوف» نام روسیه را به ذهن‌ها متبادر می‌کند. ...


گفت‌وگو با حامد زحمتکش مسئول بخش کودک و نوجوان موسسه تماشاگان در شماره 219 ماهنامه نمایش

باید بر روی بچه‌های دهه 80 و 90 سرمایه‌گذاری کنیم
گفت‌وگو با حامد زحمتکش مسئول بخش کودک و نوجوان موسسه تماشاگان در شماره ۲۱۹ ماهنامه نمایش

باید بر روی بچه‌های دهه ۸۰ و ۹۰ سرمایه‌گذاری کنیم

تماشاگان کودک و نوجوان موسسه خصوصی است که در زمینه فرهنگ‌سازی، آموزش و تولید نمایش کودک و نوجوان فعالیت می‌کند. این موسسه اولین موسسه‌ای است که توانسته است از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کند و ثبت روز ۷ فروردین به عنوان «روز جهانی تئاتر» در تقویم رسمی کشور ...


نگاه ویژه ی 216 تئاتر فیزیکال

نگاه ویژه ی ۲۱۶ تئاتر فیزیکال

گروتفسکی در «به سوی تئاتر بی‌چیز» (۱۹۶۸) مرز میان تئوری و عمل را می‌شکافد به‌گونه‌ای که نظریاتش را از طریق نگاتیوا (بازخوردهای منفی) گرداوری می‌کند و همزمان حین خلق تئاتر، فهرستی از کارهایی که انجام می‌دهد و مشخصاً کارهایی که انجام نمی‌دهد را جمع‌آوری می‌کند. در هر حال ...


نکوداشت استاد ایرج محمدی

هنر چاشنی زندگیست و عروسک قلب او
نکوداشت استاد ایرج محمدی

هنر چاشنی زندگیست و عروسک قلب او

بی‌شک انسان از دیرباز تا همیشه برای بقاء و خوشبختی خود و هم‌نوع خود نیازمند موضوعی اساسی و انکارناپذیر بوده و خواهد بود؛ «آسایش و آرامش»؛ آسایش جسم و آرامش روح. این دو پایه خوشبختی انسان‌هاست. تردیدی نیست که با پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی و اختراعات و ابداعات و اکتشافات ...


گفت‌وگو با فرهاد مهندس‌پور، دبیر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

ملاقات تازه‌ای با تئاتر
گفت‌وگو با فرهاد مهندس‌پور، دبیر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

ملاقات تازه‌ای با تئاتر

جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از مهم‌ترین جشنواره‌های تئاتر در ایران است که هر ساله در دهه فجر در ماه بهمن برگزار می‌شود. این جشنواره اغلب رقابتی و دارای بخش‌های گوناگونی مانند بخش نمایش صحنه‌ای، بخش ...


تئاتر الجزایر

تئاتر الجزایر

استراتژی استعمار فرانسه در قرن نوزدهم میلادی بر این پایه بود که الجزایر را از کشورهای دیگر عرب زبان جدا نگه دارد و میان آنها شکاف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد کند تا الجزایر از آنچه در این کشورها می‌گذشت ...


شماره 216 مجله نمایش منتشر شد

شماره ۲۱۶ مجله نمایش منتشر شد

شماره ی ۲۱۶ مجله نمایش ویژه ی شهریور ماه منتشر شد. نگاه ویژه ی این شماره به «تئاتر فیزیکال» می پردازد، مقاله های «تئاتر فیزیکال و شاعرانگی فضایی ژک لکوک» ، «متن و ویژگی های ...


گفت‌وگو با بانو اعظم بروجردی

هنوز به مخاطبانم دسترسی ندارم
گفت‌وگو با بانو اعظم بروجردی

هنوز به مخاطبانم دسترسی ندارم

اعظم بروجردی در سال ۱۳۴۶ در تهران متولد شد. وی دارای مدرک لیسانس در رشته ادبیات نمایشی است. در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۳۷۲ مدرک فوق‌لیسانس خود را از دانشگاه تربیت مدرس دانشکده هنر دریافت کرد. این هنرمند نویسنده بیش از ۴۰ نمایشنامه در ...


در شماره ی 215 بخوانید:

تئاتر مجارستان: ماندگار از پس دگرگونی‌ها (بخش دوم)
در شماره ی ۲۱۵ بخوانید:

تئاتر مجارستان: ماندگار از پس دگرگونی‌ها (بخش دوم)

هم اکنون، ساختار تئاتر مجارستان سی و پنج تئاتر دارد که کمپانی‌های دائمی خود را دارند. این تئاترها سالانه در مجموع، سیصد اجرای دست اول و هزار و دویست اجرا دارند که تامین مالی آنها توسط دولت یا موسسه‌های دولتی دیگر صورت می‌گیرد. به همراه تئاترهای خارجی، سرجمع چهل و شش موسسه‌ی ...


تئاتر عروسگی مجارستان

تئاترعروسکی بِیلا کِویر
تئاتر عروسگی مجارستان

تئاترعروسکی بِیلا کِویر

در سپتامبر سال ۱۹۴۵ دانش آموزان دبیرستان آندرَش در شهر سِگِد با حمایت معلم‌ها و خانواده‌هایشان تصمیم گرفتند که یک تئاترعروسکی بسازند. با حمایت هیات فرهنگی مستقل در سال ۱۹۴۶ بنیاد این تئاتر در خانه‌ی کاتولیک در میدان دوگنیک شکل گرفت. صحنه‌ی تئاترعروسکی هم در اتاق هنر مدرسه ...


معرفی چند جشنواره‌ی هنری در مجارستان

معرفی چند جشنواره‌ی هنری در مجارستان

جشنواره‌ی بهار بوداپست این جشنواره‌ی دولتی، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در مجارستان است که هر سال در ماه آوریل برگزار می‌شود. بر هنرهای سنتی تاکید دارد (برخلاف جشنواره‌ی پاییز که به هنرهای مدرن می‌پردازد) و شامل موسیقی کلاسیک، موسیقی ملل، اپرا، جاز، رقص، سیرک مدرن، تئاتر و ...


گفت‌وگو با هادی مرزبان کارگردان نمایش «بنگاه تئاترال»

بوی نجیب نم کاهگل...
گفت‌وگو با هادی مرزبان کارگردان نمایش «بنگاه تئاترال»

بوی نجیب نم کاهگل...

هادی مرزبان می‌گوید: «از وقتی خودم را شناختم با نمایش تخت‌حوضی به عنوان یک تماشاگر خردسال آشنا بودم و شاید همین امر موجب گرایش من به تئاتر گردید و در دانشگاه در کنار مطالعه روی آدم‌های بزرگ تئاتر جهان هرگز مطالعه روی نمایش‌های سنتی خودمان را فراموش نکردم و در بازگشت به ...


گفت و گو با استاد بهروز غریب پور

خیام، شاعری که دچار یک نوع ترور شخصیت شده است!!!
گفت و گو با استاد بهروز غریب پور

خیام، شاعری که دچار یک نوع ترور شخصیت شده است!!!

همانطور که می دانید خیام معروف ترین شاعر ما در جهان است و به همین دلیل هم هست که دیوان رباعیات او به بیش از سی زبان زنده دنیا ترجمه شده است. درواقع این بعد جهانی خیام تا جایی پیش رفته است که در جنگ دوم جهانی ترجمه دیوان رباعیات خیام که توسط فیتزجرالد انجام شده بود در سنگر سربازان ...


گفتگو با داوود دانشور

خوش‌فکری، راز ماندگاری برتولت برشت
گفتگو با داوود دانشور

خوش‌فکری، راز ماندگاری برتولت برشت

یک سخن معروفی هست که می‌گوید هر شخصی، هر هنرمندی و هر متفکری زاده عصر و شرایط خودش است. مسلما برشت هم در شرایطی سر و کله اش پیدا شد و مشغول به فعالیت در عرصه تئاتر شد که کشورش و به طور کلی اروپا از نظر اجتماعی ـ سیاسی دچار ...


نگاه ویژه ی شماره ی 215 برتولت برشت

متحول‏کردن تئاتر: بازآفرینی دراماتورژ توسط برشت
نگاه ویژه ی شماره ی ۲۱۵ برتولت برشت

متحول‏کردن تئاتر: بازآفرینی دراماتورژ توسط برشت

برشت رادیکال‏ترین نظریه‏پرداز و عملگرای تئاتر قرن بیستم بود. روش‏های او برای نگارش و پرورش نمایشنامه‏ها، تربیت نویسندگان، بازیگران و کارگردانان، بررسی طراحی و نورپردازی صحنه و همکاری او با آهنگسازان، ...


نگاه ویژه شماره ی 215: برتولت برشت

نمایشنامه‌ی آموزشی: الگویی برای تئاتر سوسیالیست، تصمیم
نگاه ویژه شماره ی ۲۱۵: برتولت برشت

نمایشنامه‌ی آموزشی: الگویی برای تئاتر سوسیالیست، تصمیم

برتولت برشت چند ساعت پیش از اینکه دارفانی را وداع گوید، طی گفت‌وگویی نمایشنامه‌ی «تصمیم» (چهارمین نمایشنامه‌ی آموزشی) را به عنوان الگویی برای تئاتر آینده معرفی کرد. این موضوع که به تازگی کشف شده، خلاف تمام دعاوی جاری و ساری نزد مقامات ادبی بورژوا است که می‌گویند برشت از آن ...


سخن سردبیر  شماره 215

منتقد روی صحنه تئاتر
سخن سردبیر شماره ۲۱۵

منتقد روی صحنه تئاتر

مهدی نصیری- وظیفه منتقد تئاتر چیست؟ منتقد تئاتر چه ماهیتی دارد؟ آیا می‌تواند روی صحنه و در بخشی از پروسه اجرا وجود داشته باشد یا کاملاً جدا از صحنه و اجراست؟ کاری که منتقد انجام می‌دهد از قبل تمرین شده است؟ آیا صدای منتقد، صدایی است که از بالا می‌آید و حقیقت را توسعه ...


شماره 215 مجله نمایش  با نگاه ویژه برتولت برشت

شماره ۲۱۵ مجله نمایش با نگاه ویژه برتولت برشت

ماهنامه ی نمایش ویژه ی مردادماه (شماره ی ۲۱۵) منتشر شد.       نگاه ویژه ی این شماره به «برتولت برشت» اختصاص دارد و در این رابطه مقاله های «نمایشنامه آموزشی: نمونه ای برای ...


گفت و گو با سیاوش طهمورث پیرامون تئاتر سنتی را در شماره ی 214 مجله نمایش بخوانید.

باید معنی‌هایمان را یکی کنیم...
گفت و گو با سیاوش طهمورث پیرامون تئاتر سنتی را در شماره ی ۲۱۴ مجله نمایش بخوانید.

باید معنی‌هایمان را یکی کنیم...

گرچه ایران باستان دارای تماشاخانه، نمایشنامه و تئاتر به سان و معنای آنچه که در دوران دور سرزمین‌های خاورین این کره‌ی خاکی و به ویژه یونان سراغ داریم، نبوده است، اما به هر روی نمایش‌ها و نمایشواره‌های ایرانی و شیوه‌ها و گونه‌های گوناگون آن‌ها دارای کارکردها، ارزش‌ها و ...


۱ ۲  ۳  ۴ »
۴۸ از ۱۶۵ نتیجه
۱ از ۴ صفحه
نتایج در هر صفحه: ۱۲۲۴۳۶۴۸۶۰