دربارهی نمایش «فرشتهی تاریخ» از محمد رضاییراد بازار هیچفروشان یا تئاتر در عصر بازتولید «تئاترِ تهی» آراز بارسقیان نور ماه به آرامی دورتر میشود؛ گاهی قبل از اینکه دوباره به خواب بروم ...
هیاهو بسیار برای هیچیک مورد عجیب غلامحسین دولتآبادی در حالی که در دههی اخیر ترجمهی متون نمایشی خارجی در ...
نقد نمایش «جریان مبهم یک خانه ویلایی» متافیزیکواسکیزوگرافی!؟ نویسنده: دکتر محسن اسماعیلی کارگردان: احمد حامدی
نقد نمایش فیزیکال «استتار» کشته شدن یا مردن برای کدامین تفکر؟! طراح و کارگردان: زابت داننبرگ سولماز غلامی
نقد نمایش قاسمآباد سمفونی ناکوک مردگان برزخی که پوریا گلستانی در نمایش «قاسمآباد» آفریده، باورکردنی نیست. اندیشهی پشت این نمایش و پیامی که دربر دارد، ارزشمند است اما این اندیشه و پیام نشأتگرفته از ...
یادداشتی به بهانه اجرای نمایش ملاقات به کارگردانی پارسا پیروزفر دو ملاقات منصور خلج نمیخواستم اینگونه قلم بزنم، اما به خود حق میدهم که وقتی با ...
نقد نمایش لکلکهای حقیقی مقاومت در برابر قواعد فرموله نویسنده: حمیدرضا رادمند (بر اساس «لانه خرگوش» نوشتهی دیوید لیندزی، ترجمهی مرجان موسوی کوشا)
نقد نمایش موی سیاه خرس زخمی شبیه هملت یا اثری آخرالزمانی نویسندگان: سعید پیامی، جابر رمضانی طراح و کارگردان: جابر رمضانی ...
نقد نمایش «تابستان» سونامی سکوت «تئاتر» هنر اندیشیدن است. نمایش «تابستان» مخاطب خود را به اندیشیدن وامیدارد. «تابستان» هیچ وقت تمام نمیشود زیرا ذهن مخاطب خود را با پرسشها و چالشهای بیپایان ...
نقد نمایش «پا برهنه، لخت، قلبی در مشت» روایت یک تن، روایت بسیارها نویسنده و کارگردان: علیرضا کوشک جلالی عبدالرضا فریدزاده
دربارهی مترسکها در شب و عروسکها، دو نمایشنامه از بهرام بیضایی اکبر رادی «مترسکها در شب» کابوسی است که به شیوهی فرنگی و با استفاده از ...