در حال بارگذاری ...

شماره‌ی ۲۴۴ ماهنامه‌ی نمایش، ویژه‌ی دی‌ماه ۱۳۹۸

فهرست

ابتدای سخن/ «جهان خاص» تئاتر و تلقین!/ نصرالله قادری  

توسعه تئاتر در مدار خبر

مروری برفعالیت های نصرت الله کریمی...

گزارش نشست تخصصی "حقوق مادی و معنوی مترجم در تئاتر ایران "/ در بحث ترجمه، بی اخلاقی تبدیل به قاعده شده است/ سید جواد روشن

نیم نگاه / محبوبه صادقی

گفت و گو:

گفت و گو با دکتر مسعود دلخواه/ تئاتر را به خاطر تئاتر ببینیم نه به خاطر چهره ها.../ سعید محبی

نگاه ویژه: تئاتر و فستیوال

«تئاتر و میراث فرهنگی»: با نگاهی به فستیوال تئاتر آوینیون/ صادق سروعلیشاهی

مطالعه موردی یک رویداد تئاتر به عنوان یکی از عناصر جذب گردشگر/ جما گومز کاسرو، کارلوس آنجلیکا خارا آلبا، خاویر خیمنز بلتران و خمه رولدان نوگراس / آبتین جاوید

عوامل شکل گیری یک جشنواره تئاتر عالی چیست؟/ سمیه یعقوبی

جشنواره ها، عناصر تئاتری و مراودات ارتباطی/ هنری شون مکر، معین محب علیان

حکایت کوه و ندای فعل ما/ در باب نسبت جشنواره تئاتر فجر و هنرمندان تئاتر ایران/ مجید کیانیان

گفت‌و‌گو با حسین مسافر آستانه/ نظارت و هدفمندی حلقه مفقوده.../ مرجان سمندری

نقد تئاتر:

نقد نمایش" هرملین دیوانه اسکاندیناوی"/ پژوهشی هنری پیرامون فیلسوفی دیوانه/ عبدالرضا فریدزاده

نقد نمایش " بانو آئویی" / جنون را علاجی نیست/ دکتر شهرام خرازی ها

نقد نمایش "برگشتن"/ برنگشتن از مواضع/ سعید محبی

نقد نمایش "هیچ چیز جدی نیست"/ این لحاف چهل تکه بی شکل و شمایل/ رضا آشفته

 یادداشتی به مناسبت اجرای نمایش "دست های آلوده"/ منصور خلج

برگی از گذشته/ در جنگل/ رضا قاسمی

سیدعلی نصر کسیکه پدر تئاتر ایران می خواندنش/ پیمان شیخی

مقاله

معرفی یک نمایشنامه نویس/ دیوید ممت / منصور خلج

رویکرد واقع گرایانه در پرداخت درام مقاومت و تقابل آن با ویژگی های درام حماسی/ مهدی نصیری

تئاتر سنتی هند | موهینیآتام و مانیپوری / آبتین جاوید

چگونه فناوری های دربرگیرنده، انقلابی تئاتری برافروخته اند/ ژیوِغنی مِسو/ پگاه صمدزاده

نکوداشت

مروری بر فعالیت های هنری عبدالرضا فریدزاده

یادداشت/ آقای قلم و ادب  وهنر... / سعید تشکری

یادداشت/ "سحرگاه با دانش آموزان"/ دکتر محمد رضا روزبهانی

گفت و گو با عبدالرضا فریدزاده/ دوست دارم امضای آخرم را یادگار بگذارم!/ مرجان سمندری

کتاب‌گذاری: تازه های انتشارات




نظرات کاربران