در حال بارگذاری ...
  • شماره‌ی 239 مجله‌ی نمایش، ویژه‌ی مردادماه 1398

    فهرست

    یادداشت مدیرمسئول/ شهرام کرمی

    ابتدای سخن/ تئاتر و تعقل سقراطی در هم نشینی دیونیزوسی!/ نصرالله قادری

    نیم نگاه / محبوبه صادقی

    گفت‌وگو:

    پری زادی در باغ عرفان!/ نصرالله قادری

    پری صابری، پیشگام و نوآور

    گفت‌وگو با بانو پری صابری/ تئاتر را روی پیشانی من نوشته‌اند/ مرجان سمندری

    نگاه ویژه: شیوه‌های نوین اجرایی

    آیا تئاتر تحت تاثیر رسانه‌ای جدید است؟/ داگمار پُدماکُوآ/ آبتین جاوید

    بدن همچون رسانه، در مقایسه‌ی نظریه و فناوری در تئاتر/ دوروتا سایجِفسکا و دوروتا سُسنووسکا/ پگاه صمدزاده

    هنر پست مدرن و اجرا/ سیمون شپرد و مایک والیس/ مهرنوش نصوری

    تئاتر در عصر دیجیتال: فصل ملاقات تکنولوژی و هنر/ ماریا تاجتاکووا/ آبتین جاوید

    پشت پرده‌ی تئاتر؛ چگونه رسانه‌های دیجیتال موجب تغییر شکل تئاتر می‌شوند؟/ کاریج تامپسون و تد بونیفیس/ سمیه یعقوبی

    گفت‌و‌گو با دکتر محمودرضا رحیمی/ نبود فلسفه در تئاتر…/ مرجان سمندری

    گفت‌وگو با علی شمس/ تکنولوژی و تئاتر/ نگین کهن

    نقد تئاتر:

    نقد نمایش«نان»/کم آوردن اندیشه در برابر فرم/ عبدالرضا فریدزاده

    نقد نمایش «به وقت پازولینی»/ بوسه‌های شیرین شلاق/ دکتر شهرام خرازی‌ها

    نقد نمایش«کمیته نان »/ تراژدی وارد بر زبان یا زمانی برای آشتی/ رضا آشفته

    نقد نمایش«چشم به راه میرغضب»/ چشم به راه گودو/ هومن نجفیان

    نقد نمایش«ماربازی» / آسیب شناسی یک رابطه/ سعید محبی

    برگی از گذشته/ درباره‌ی نقاط قوت و ضعف نمایش«آی با کلاه، آی بی کلاه» / نجف دریابندری

    رفیع حالتی، هنرمندی دانشمند و محترم در نزد دوست و دشمن بود/ پیمان شیخی

    مقاله

    معرفی یک نمایشنامه‌نویس/ آرتور کوپیت/ منصور خلج

    تئاتر سنتی هند/ ادیسی/ آبتین جاوید

    نکوداشت

    مروری کوتاه بر فعالیت‌های هنری بانو افسر اسدی

    یادداشت/ بانوی هنرمند

    گفت‌وگو با بانو افسر اسدی/ همه چیز کم‌کم رنگ باخت/ مرجان سمندری

    کتاب‌گذاری : تازه‌های انتشارات




    مطالب مرتبط

    بانوی هنرمند...

    افسر اسدی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ۲۷‌دی‌ماه سال‌۱۳۳۶ در میانه به‌دنیا آمد.

    |

    گفت‌وگو با بانو افسر اسدی

همه چیز کم‌کم رنگ باخت
    گفت‌وگو با بانو افسر اسدی

    همه چیز کم‌کم رنگ باخت

    خیلی کوچک بود که با تشویق‌های پدرش به کارهای هنری علاقه‌مند شد و در این زمینه هم کار کرد. او معتقد است: «یک بخش از هر هنری استعداد ذاتی است و بخش دیگر آن پرورش و آموزش آن است». از همین رو با توجه به استعداد و علاقه‌ای که به این هنر داشت در دانشگاه هم به تحصیل در رشته تئاتر پرداخت. ...

    |

    معرفی کتاب

    معرفی کتاب

    کاربردهای نمایش در تعلیم و تربیت اجتماع نویسنده: جان هادسن

    |

    گفت‌وگو با دکتر محمودرضا رحیمی

نبود فلسفه در تئاتر
    گفت‌وگو با دکتر محمودرضا رحیمی

    نبود فلسفه در تئاتر

    در زمانی که «تئاتر بی‌چیز» محدود به شیوه‌های خود می‌شد، سایر تئاتر‌ها بر روی عناصر مختلف دیگری تاکید می‌کردند مثل استفاده از وسایل الکترونیکی که تئاتر بی‌چیز سعی می‌کرد بر آن‌ها غلبه کند. امروزه به نظر می‌رسد زندگی در «عصر الکترونیک» تئاتر را هم به استفاده از ترفندهای ...

    |

    پری زادی در باغ عرفان!

    پری زادی در باغ عرفان!

    نصرالله قادری حقیقت ژرف این است که انسان در این عالم به معنای بسیار عمیق کلمه ...

    |

    نظرات کاربران