شماره‌ی 237 مجله‌ی نمایش، خرداد 1398

فهرست یادداشت مدیرمسئول/ تئاتر، میراث شکوهمند انسانی/ شهرام کرمی ابتدای سخن/ ضرورت ادراک معصومیت ذات تئاتر/ نصرالله قادری نیم نگاه / محبوبه صادقی گزارش نشست‌های آسیب‌شناسی جشنواره‌ی تئاتر فجر/ درجهت ارتقای تئاتر گفت‌وگو: گفت‌وگو با علیرضا کوشک جلالی/ دردها و عشق‌ها.../ مرجان سمندری   گفت‌وگو با بهناز نازی/ تغییر کار سختی است.../ مرجان سمندری نگاه ویژه: دراماتورژی دراماتورژی بدون دراماتورژ/ آدریَن هیثفیلد/ فاطمه صمدزاده بهانه‌هایی برای یک دراماتورژی نوظهور/ بازفهم الگوهای مؤلف بودن در اجراهای متن ـ محور/ فیلیپو رومانِلو/ فاطمه صمدزاده روح پرسشگرانه، دراماتورژی/ کاتلین ترنسی / سمیه یعقوبی گفت‌و‌گو با پرفسور احمد کامیابی مسک/ دراماتورژ، ادیبی در کنار کارگردان!/ مرجان سمندری گفت‌وگو با دکتر غلامحسین دولت آبادی/ دراماتورژ مغز متفکر تئاتر است!/ مرجان سمندری نقد تئاتر: نقد نمایش" داستان‌های پزشک محبوب من"/ حکایت از خود گذشتن/ عبدالرضا فریدزاده نقد نمایش " قاسم آباد" / سمفونی ناکوک مردگان/ دکتر شهرام خرازی‌ها نقد نمایش"راز نقل آخر"/ رازهای نمایش ایرانی/ هومن نجفیان نقد نمایش "بیوه سیاه، بیوه سفید"/ خسته از جفای زمانه/ سعید محبی نقد نمایش فیزیکال «استتار»/ کشته شدن یا مردن برای کدامین تفکر؟!/ سولماز غلامی مقاله اقتباس در تئاتر کودک/ منصور خلج چه موقع نمایشنامه درام نیست؟/ دیوید بارنت/ نیوشا ستاری نکوداشت مروری کوتاه بر فعالیت‌های امیرخانی یادداشت/ انتظار میان دو خط موازی!/ نصرالله قادری یادداشت/ مردی از قبیله پراحساس ترین و عاشق ترین‌ها/ امیررضا وزیری گفت‌وگو با استاد امیرخانی!/ زندگی جاریست.../ مرجان سمندری کتاب‌گذاری : تازه‌های انتشارات




مطالب مرتبط

نقد نمایش فیزیکال «استتار»

کشته شدن یا مردن برای کدامین تفکر؟!

طراح و کارگردان: زابت داننبرگ سولماز غلامی

|

بهانه‌هایی برای یک دراماتورژی نوظهور
بازفهمِ الگوهای مولف بودن در اجراهای متن محور

فیلیپو رومانِلو ترجمه: پگاه صمدزاده

|

گفت‌وگو با استاد محمدرضا امیرخانی

زندگی جاریست
گفت‌وگو با استاد محمدرضا امیرخانی

زندگی جاریست

محمدرضا امیرخانی، زاده سال ۱۳۴۲، بازیگر و نمایشنامه‌نویس تئاتر، سینما و تلویزیون، اهل یزد است. او پس از تحصیلات مقدماتی در یزد، دوره کارشناسی مدیریت دولتی را در دانشگاه پیام نور تفت به پایان برد اما با توجه به استعداد و علاقه‌ای که از کودکی در زمینه هنرهای نمایشی در خود ...

|

مروری کوتاه بر فعالیت‌های هنری استاد محمدرضا امیرخانی

مروری کوتاه بر فعالیت‌های هنری استاد محمدرضا امیرخانی

محمدرضا امیرخانی بازیگر و نمایشنامه‌نویس، بیست فروردین سال 1340 در یزد به دنیا آمد. او فعالیت در عرصه تئاتر را به صورت مستمر از پاییز 59 یعنی زمانی که 19 سال داشت آغاز ...

|

بررسی دو نمونه از متن‌های پست‌دراماتیک

چه موقع نمایشنامه درام نیست؟

نویسنده:دیوید بارنت مترجم: نیوشا ستاری

|

نقد نمایش قاسم‌آباد

سمفونی ناکوک مردگان
نقد نمایش قاسم‌آباد

سمفونی ناکوک مردگان

برزخی که پوریا گلستانی در نمایش «قاسم‌آباد» آفریده، باورکردنی نیست. اندیشه‌ی پشت این نمایش و پیامی که دربر دارد، ارزشمند است اما این اندیشه و پیام نشأت‌گرفته از آن، بر کاغذ و روی صحنه، پرداخت کاملی نداشته و به بار ننشسته است.

|

حکایت از خود گذشتن

نقد نمایش «داستان‌های پزشک محبوب من»
حکایت از خود گذشتن

نقد نمایش «داستان‌های پزشک محبوب من»

نویسنده: آنتوان چخوف دراماتورژ: هما علیزاده

|

گفت‌وگو با دکتر غلامحسین دولت آبادی

دراماتورژ مغز متفکر تئاتر است!
گفت‌وگو با دکتر غلامحسین دولت آبادی

دراماتورژ مغز متفکر تئاتر است!

کاربرد، اهمیت و نقش «دراماتورژ» در تئاتر ایران نامشخص و گنگ و حتی ناشناخته است به طوری که متأسفانه هنوز برای ما، مرز بین فعالیت‌کارگردان و دراماتورژ روشن ...

|

گفت‌وگو با بهناز نازی

تغییر کار سختی است...
گفت‌وگو با بهناز نازی

تغییر کار سختی است...

بهناز نازی، بازیگر تئاتر و عضو گروه تئاتر شایا، متولد تهران است. او دانش آموخته رشته طراحی صحنه از دانشکده هنر و معماری است و کار خود را با بازی در نمایش «گمسار» به کارگردانی شهرام کرمی آغازکرده‌است. عمده فعالیت‌های او در گروه تئاتر شایا است که کارگردانی آثار آن را حمیدرضا ...

|