شماره‌ی 240 مجله‌ی نمایش، ویژه‌ی شهریورماه 1398

فهرست ابتدای سخن/ هرمنوتیک معنوی و ادراک ذات تئاتر/ نصرالله قادری نیم نگاه گفت و گو: گفت و گو با دکتر سهیلا نجم/ معلمی میراث خانوادگی ام بود.../ رضا آشفته نگاه ویژه: نمایش در پژوهش/ چگونه از نمایش برای اهداف پژوهشی استفاده می کنند؟/ نوشته اونیکا هنری آبتین جاوید چرا پرفورمنس به عنوان پژوهش مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد؟/ ویلیام وی لوییز ، نیکی تولک/سمیه یعقوبی بررسی و شناخت محورهای انطباق در مطالعه تطبیقی/با نظر به پژوهش در حوزه طراحی صحنه/ مصطفا مرادیان گفت‌و‌گو با صادق رشیدی/ پژوهشگر باید صاحب فکر و ایده باشد/ مرجان سمندری نقد تئاتر: نقد نمایش «مضحکه باد سوار»/ تلفیق، ترکیب، ابداع/ عبدالرضا فریدزاده نقد نمایش «جنایات و مکافات»/ در مسلخ وجدان/دکتر شهرام خرازی ها نقد نمایش « فرشته تاریخ»/ ایجاد وقفه دریک نمایش دراماتیک/ هومن نجفیان نقد نمایش «بانوی آوازخوان»/عشق و نفرتی ویرانگر یا ندانستگی های وارد بر انسان/ رضا آشفته یادداشتی بر بانوی آوازخوان/ منصور خلج هیاهوی بسیار برای هیچ/ یک مورد عجیب/ دکتر غلامحسین دولت‌آبادی برگی از گذشته/ اجرایی خوب، چرا با اثری کهنه؟/ همایون علی آبادی  اسماعیل مهرتاش، پایه گذار نخستین دانشکده‌ی غیردولتی تئاتر ایران/ پیمان شیخی مقاله معرفی یک نمایشنامه‌نویس/ اونوره دو بالزاک/ منصور خلج تئاتر سنتی هند/ کَتَک و بهاراتاناتیام/ آبتین جاوید تئاتر روایت داستان نیست/ هولگر سایم/ یاسمن طالبی وضعیت مبتلابه و چشم‌انداز آرمانی تئاتر خصوصی در ایران/ آرزو برادران‌ابراهیمی نکوداشت مروری کوتاه بر فعالیت‌های هنری دکتر یعقوب آژند گفت‌وگو با دکتر یعقوب آژند / خودنمایی و جلوه فروشی در پژوهش معنا ندارد.../ مرجان سمندری کتاب‌گذاری: تازه های انتشارات




مطالب مرتبط

تئاتر، روایت داستان نیست

نوشته‌ی هولگر سایم ترجمه‌ی یاسمن طالبی

|

معرفی نمایشنامه‌نویس

اونوره دو بالزاک (1850ـ1799)
معرفی نمایشنامه‌نویس

اونوره دو بالزاک (1850ـ1799)

منصور خلج انوره دو بالزاک، داستان‌سرا و نمایشنامه‌نویس ...

|

ابتدای سخن

هرمنوتیک معنوی و ادراک ذات تئاتر
ابتدای سخن

هرمنوتیک معنوی و ادراک ذات تئاتر

نصرالله قادری عیسی ناصری که در جلجتا به چلیپا کشیده شد، می‌فرماید: «نمی‌ارزد ...

|

هیاهو بسیار برای هیچ
یک مورد عجیب

غلامحسین دولت‌آبادی در حالی که در دهه‌ی اخیر ترجمه‌ی متون نمایشی خارجی در ...

|