شماره‌ی 242 مجله‌ی نمایش، ویژه‌ی آبان‌ماه 1398

فهرست: ابتدای سخن/ تئاتر و ایستادن روی میدان مین!/ نصرالله قادری توسعه تئاتر در مدار خبر نیم نگاه / محبوبه صادقی گزارش برگزاری سه نشست نخست "سه شنبه های پژوهشی تئاتر"/ سه شنبه های پژوهشی تئاتر/ سید جواد روشن گفت و گو: گفت و گو با حمیدرضا نعیمی/ گپ و گفتی میان دو فنجان چای/ نصرالله قادری نگاه ویژه: نمایشنامه نویس نوشتن/ دکتر غلامحسین دولت‌آبادی نمایش ِ دینی مشهد در  یک مکث/ نمایش های دینی چهاردهه از دیدگاه نمایشنامه نویس/ سعید تشکری روایت فراموش شدگان/ رضا گشتاسب کهن جامه خویش/ علی رضایی مواد لازم برای نمایشنامه نویس شدن/ نینا موریسن / معین محب علیان چرا نان نمایشنامه هنوز سر سفره‏ی ما نیامده است؟!/ لیلی عاج نمایشنامه نویسان باید مزایا و منافع آموزش دادن را بدانند/ فین کندی/ سمیه یعقوبی نمایشنامه‌نویس، خلاقیت و جامعه: بازگشایی «برای بازگشت از عدم» اثری از سوونی اودودو/ کینگ آکان نائما ایو/ آبتین جاوید اهمیتِ ناکامی: چرا نمایشنامه نویس باید با عدم استقبال مواجه شود/ استیو واترز/ پگاه صمدزاده گفت و گو با دیرده کیناهان / نمایشنامه نویس شدن شبیه چه چیزی است؟/ رکسانا طالبی گفت‌و‌گو با ابوتراب خسروی / نوشتن حق هرکسی است که بخواهد بنویسد/ مرجان سمندری  نقد تئاتر: نقد نمایش"رگ"/ یادآوری حماسه ی بزرگ گروهی کوچک /عبدالرضا فریدزاده نقد نمایش "مغازه خودکشی"/شوکران شیرین /دکتر شهرام خرازی ها نقد نمایش " کریملوژی"/ مواجهه خلاقانه کارگردان با اشیاء/ هومن نجفیان دربارهٔ نمایش "لانچر پنج"/ بارور ساختن باورهای روشنابخش یا پرهیز از خشونت/ رضا آشفته  یادداشتی بر نمایش "مرغ دریایی من"/ به مناسبت اجرای مرغ دریایی من/ منصور خلج نقد نمایش "حال همه ما خوب است"/ حال همه ما خوب است/ داود خیری برگی از گذشته/ نقدی بر نمایش شلویک در جنگ جهانی دوم/ هوشنگ حسامی معزدیوان فکری، هنرمند موثر در ایجاد تئاتر مدرن ایران/ پیمان شیخی مقاله معرفی یک نمایشنامه نویس/ معرفی جیسون میلر/ حامد صحت نکوداشت مروری کوتاه بر فعالیت های پروفسور احمد کامیابی مسک، دکتر دِتا یادداشت/ نقشی از مهر.../ دکتر مصطفی مختاباد یادداشت/از اینجا تا به بیرجند سه گُداره!/ ناصر حبیبیان گفتگو با پروفسور احمد کامیابی مسک، دکتر دِتا/ در جستجوی دوست!/ مرجان سمندری کتاب‌گذاری: تازه های انتشارات




مطالب مرتبط

ابتدای سخن

تئاتر و ایستادن روی میدان مین!
ابتدای سخن

تئاتر و ایستادن روی میدان مین!

نصرالله قادری دروغ ادعای باطلی است که گوینده، عمداً آن را به‌عنوان حقیقت ...

|