شماره‌ی ۲۴۴ ماهنامه‌ی نمایش، ویژه‌ی دی‌ماه ۱۳۹۸

فهرست ابتدای سخن/ «جهان خاص» تئاتر و تلقین!/ نصرالله قادری   توسعه تئاتر در مدار خبر مروری برفعالیت های نصرت الله کریمی... گزارش نشست تخصصی "حقوق مادی و معنوی مترجم در تئاتر ایران "/ در بحث ترجمه، بی اخلاقی تبدیل به قاعده شده است/ سید جواد روشن نیم نگاه / محبوبه صادقی گفت و گو: گفت و گو با دکتر مسعود دلخواه/ تئاتر را به خاطر تئاتر ببینیم نه به خاطر چهره ها.../ سعید محبی نگاه ویژه: تئاتر و فستیوال «تئاتر و میراث فرهنگی»: با نگاهی به فستیوال تئاتر آوینیون/ صادق سروعلیشاهی مطالعه موردی یک رویداد تئاتر به عنوان یکی از عناصر جذب گردشگر/ جما گومز کاسرو، کارلوس آنجلیکا خارا آلبا، خاویر خیمنز بلتران و خمه رولدان نوگراس / آبتین جاوید عوامل شکل گیری یک جشنواره تئاتر عالی چیست؟/ سمیه یعقوبی جشنواره ها، عناصر تئاتری و مراودات ارتباطی/ هنری شون مکر، معین محب علیان حکایت کوه و ندای فعل ما/ در باب نسبت جشنواره تئاتر فجر و هنرمندان تئاتر ایران/ مجید کیانیان گفت‌و‌گو با حسین مسافر آستانه/ نظارت و هدفمندی حلقه مفقوده.../ مرجان سمندری نقد تئاتر: نقد نمایش" هرملین دیوانه اسکاندیناوی"/ پژوهشی هنری پیرامون فیلسوفی دیوانه/ عبدالرضا فریدزاده نقد نمایش " بانو آئویی" / جنون را علاجی نیست/ دکتر شهرام خرازی ها نقد نمایش "برگشتن"/ برنگشتن از مواضع/ سعید محبی نقد نمایش "هیچ چیز جدی نیست"/ این لحاف چهل تکه بی شکل و شمایل/ رضا آشفته  یادداشتی به مناسبت اجرای نمایش "دست های آلوده"/ منصور خلج برگی از گذشته/ در جنگل/ رضا قاسمی سیدعلی نصر کسیکه پدر تئاتر ایران می خواندنش/ پیمان شیخی مقاله معرفی یک نمایشنامه نویس/ دیوید ممت / منصور خلج رویکرد واقع گرایانه در پرداخت درام مقاومت و تقابل آن با ویژگی های درام حماسی/ مهدی نصیری تئاتر سنتی هند | موهینیآتام و مانیپوری / آبتین جاوید چگونه فناوری های دربرگیرنده، انقلابی تئاتری برافروخته اند/ ژیوِغنی مِسو/ پگاه صمدزاده نکوداشت مروری بر فعالیت های هنری عبدالرضا فریدزاده یادداشت/ آقای قلم و ادب  وهنر... / سعید تشکری یادداشت/ "سحرگاه با دانش آموزان"/ دکتر محمد رضا روزبهانی گفت و گو با عبدالرضا فریدزاده/ دوست دارم امضای آخرم را یادگار بگذارم!/ مرجان سمندری کتاب‌گذاری: تازه های انتشارات