«قوی سیاه» و تئاتر مظلوم! نصرالله قادری گالیله هفتاد سالهی اندیشهورز کنشگر، در ماه ژوئن سال ۱۶۳۳ مجبور شد ...
گفتوگوهایی با اوژن یونسکو، ساموئل بکت، ژان لویی بارو درباره آثارشان احمد کامیابیمسک نوبت چاپ: دوم ۱۳۹۵
از رنجی که میبردم آراز بارسقیان اگر یکی از من بپرسد چرا سالها به خودت رنجِ ترجمه بهترین آثار معاصر ...
یادکرد زنده یاد استاد حمید سمندریان من این لحظه مرگ را نمیخواهم در خودم ببینم!نصرالله قادری مقدمه بهار بود و آسمان گریه میکرد که به دیدارش رفتیم. من، خانم مرجان سمندری و خانم ...
نقد نمایش فیزیکال «استتار» کشته شدن یا مردن برای کدامین تفکر؟! طراح و کارگردان: زابت داننبرگ سولماز غلامی
نکوداشت هنرمند گرامی جناب آقای محمدرضا امیرخانی انتظار میان دو خط موازی! نصرالله قادری قطار در ظلمت شب و روشن روز بر دو خط موازی پیش میرود. هرازگاهی در ...
بهانههایی برای یک دراماتورژی نوظهوربازفهمِ الگوهای مولف بودن در اجراهای متن محور فیلیپو رومانِلو ترجمه: پگاه صمدزاده
گفتوگو با استاد محمدرضا امیرخانی زندگی جاریست محمدرضا امیرخانی، زاده سال ۱۳۴۲، بازیگر و نمایشنامهنویس تئاتر، سینما و تلویزیون، اهل یزد است. او پس از تحصیلات مقدماتی در یزد، دوره کارشناسی مدیریت دولتی را در ...
مروری کوتاه بر فعالیتهای هنری استاد محمدرضا امیرخانی محمدرضا امیرخانی بازیگر و نمایشنامهنویس، بیست فروردین سال ۱۳۴۰ در یزد به دنیا آمد. او فعالیت در عرصه تئاتر را به صورت مستمر از پاییز ۵۹ یعنی زمانی که ۱۹ سال داشت آغاز ...
بررسی دو نمونه از متنهای پستدراماتیک چه موقع نمایشنامه درام نیست؟ نویسنده:دیوید بارنت مترجم: نیوشا ستاری
نقد نمایش قاسمآباد سمفونی ناکوک مردگان برزخی که پوریا گلستانی در نمایش «قاسمآباد» آفریده، باورکردنی نیست. اندیشهی پشت این نمایش و پیامی که دربر دارد، ارزشمند است اما این اندیشه و پیام نشأتگرفته از ...