پشت پرده تئاتر؛ چگونه رسانههای دیجیتال موجب تغییر شکل تئاتر میشوند؟ مدیر پژوهش: کاریج تامپسون، دیانا ولیامسون محقق: جسیکا لئین اسمیت
از رنجی که میبردم آراز بارسقیان اگر یکی از من بپرسد چرا سالها به خودت رنجِ ترجمه بهترین آثار معاصر ...
بهانههایی برای یک دراماتورژی نوظهوربازفهمِ الگوهای مولف بودن در اجراهای متن محور فیلیپو رومانِلو ترجمه: پگاه صمدزاده
مطالعهی نقش ماهنامهی نمایش در شکلگیری رویکرد انتقادی در تئاتر ایران (1394 تا 1397) «درهای مجله به روی همه باز است. آنچه تاکنون منتشر کردهایم گواه ماست. اما آنهایی که میخواهند ما اسطورهی بدلی بسازیم و یا به اسطورهی بدلی نقدی وارد نکنیم، در ...
دراماتورژی و میزانسن رابطهی دراماتورژی و میزانسن در فرایند تولید نویسنده: کاتالین ترَنجینی یاسمن طالبی
صورت خندان از تئاتر فرنگستان[i] از نمایشهای هرلکن تا کمدیهای ترجمه شدهی مولیرمایل بکتاش از حدود دویست سال قبل یا کمتر از این که پای مسافران، مأموران و محصلین ایرانی کمکم به کشورهای فرنگ و تماشاخانههای آن باز شود
تأثیر نمایش کمدی غربی بر شکلدهی و گسترش زمینههای فکری انقلاب مشروطه * تأثیر نمایش کمدی غربی بر شکلدهی و گسترش زمینههای فکری انقلاب مشروطه * غلامحسین ...
نمایش خلاق حق همه استدکتر یدالله آقاعباسی اکنون از اولین فعالیتهای نمایشی جبار باغچهبان بنیانگذار تئاتر کودک و نوجوان ایران صدسال میگذرد. آثارنمایشی باغچهبان در ...